Si el contingut és el rei, l'usuari és déu. El
seu temps de lleure és el què més desitgem i els continguts
atractius són la manera que tenim d'apoderar-nos-en. L'atomització
de les audiències i l'obertura, per ínfimes que siguin, de
possibilitats per la distribució independent a través de les
plataformes de software social han obert un nou escenari de “gold
rush” (la febre de l'or).
Agafar el pic, la mula, tirar-s'hi de cap i
començar a fotre hòsties a la primera pedra que trobem no sembla un
bon pla. És clar que l'èxit passa per picar moltíssima pedra però
si no piquem amb una mica de criteri... en fi, serem una víctima més
de la febre de l'or. (Imatge: boig barbut al mig del riu buscat
“pepitas” d'or, sol, allà on cristu va perdre l'espardenya).
Les opcions que tenim d'esdevenir massius
utilitzant només el boca a boca als mitjans socials són nul·les. A
més que no queda gens clara la viabilitat econòmica de cap projecte
d'entreteniment que basi la seva distribució en els mitjans socials.
I l'adsense per vídeo? Hi ha gent que en viu!
(ara estic al terra rient, un moment; m'aixeco.) Sí! amb l'adsense
podríem pagar el toner de l'impressora... Sent optimistes, què
trauràs? 3.5$ per cada 1000 visites? Els esforços per atreure 1000
visites ja valen més si parteixes de zero.
En termes de mitjans socials i distribució de
continguts d'entreteniment, l'exemple de la banda de música m'ha fet
reflexionar aquests dies. Ells guanyen la visibilitat per mitjà dels
canals socials i la premsa especialitzada. Aquí s'inicia el bucle
retro-alimentari de la “fama”. Distribueixen el seu contingut
gratuïtament però ho fan amb l'objectiu d'atreure gent allí on
monetitzen els seus continguts: Els concerts. És en l'esdeveniment
“live”, allí on consumir el seu contingut és una experiència
viva. És allí on l'usuari a més de regalar-te el seu temps es posa
mà a la cartera.
Estic fent pinzellades, barroeres si voleu, de
temes que mereixen reflexió llarga per separat però on vull
arribar, per sorprenent que sembli, és a parlar-vos d'un bloc
d'horticultura ecològica. Tornem al principi. El contingut és el
rei.
“Catiusques” no és un bloc d'un expert.
Castiusques és un diari de l'assaig error de dues persones que tenen
la il·lusió de fer créixer en la terra allò que es menjaran. És
un contingut 100% original i pur. És la narració d'una passió i
una experiència real. Si Catiusques aconsegueix arribar a persones
que tinguin aquesta inquietud s'iniciarà un diàleg. Una experiència
enriquidora.
En termes “industrials” l'objectiu d'aquesta
part del projecte és captar l'atenció i el favor del nostre déu
(l'usuari). Res més. I no és pas poc! Amb el temps ja anirem
coneixent la Sara i en Josep. Benvinguts a la febre de l'or!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada