dilluns, 28 de gener del 2013

Un canal de WebTV per a músics

Falten 4 dies per què s'acabi el febrer i encara no tinc clar que la mostra de projecte de webTV que tinc apunt des del novembre vegi la llum. La lliçó que n'extrec d'aquesta experiència és que cal assegurar-se un control absolut sobre qualsevol operació d'sponsoratge que es vulgui emprendre.


Fa cinc mesos que vaig fer l'aproximació per oferir un canal de webtv a una banda de música desconeguda absolutament gratis per tal de disposar d'un cas pràctic per mostrar a l'hora de comercialitzar-ho.

El grup tenen amistat amb un noi que és dissenyador gràfic. Els primers símptomes de a-sintonía es manifestaren quan el grup em donà notícia de la seva existència dient-me que el seu amic ja re-dissenyaria el (meu) projecte. Interpretant que ells no comprenien l'abast surrealista de la intervenció vaig intentar deixar clar que el seu amic s'havia de limitar a fer el grafisme.

Per mi era tant important disposar d'un cas pràctic per comercialitzar el meu concepte com la satisfacció de la banda. Per això vaig acceptar reunir-me amb el noi i acceptar algunes esmenes que plantejava. El meu concepte és un concepte que es materialitza en producte i els productes sempre són millorables. Benvinguda tota aportació.

Em trobo però quasi a febrer i el meu projecte continua parat esperant que el noi acabi l'arxiu d'Ilustrator que m'ha d'enviar. És obvi que a mi m'interessava aquest sponsoratge al novembre/desembre i no ara i que l'acció d'un actor secundari n'ha boicotejat l'escència tàctica. Ara només espero poder fer públic aquest projecte i confirmar el següent, els termes del qual han quedat molt clars des d'un principi. El concepte webTV no és un producte, és una estratègia que conté un producte. L'sponsoratge actual no l'he planificat degudament i només em permetrà fer públic el producte. Espero que els sigui ben útil per la seva carrera artística ja que el talent el tenen.

Finalment i per acabar d'endreçar tot això que em ronda pel cap, em reafirmo en la fe que tinc en l'esponsoratge d'artistes. És un mètode interessant que ajuda dues parts. Em dóna experiència i potser algun dia visibilitat i dota els artistes d'eines per ampliar el seu àmbit d'influència. Aquesta experiència la repetiré, i no només en el cas que ja tinc sobre la taula des de desembre.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada