dissabte, 5 de gener del 2013

Llicència per spamejar

Clickes un link i et surten Community Manargers pels ports USB. “Internet” és una autopista sense pintar ni murs jersey plena de conductors sense carnet. Saber conduir no és garantia de res. En qualsevol moment un sonat se't pot tirar a sobre.


És difícil saber qui escoltar. Llegeixo divertit alguns posts i comentaris d'entesos en “marketing”. Ara resulta que han descobert allò que les ciències, les de veritat, ja fa segles que saben: Escoltar les persones és important.

M'agrada veure com aquests nois de la gomina, la calculadora i la frase grandiloqüent sustentada sobre la retòrica i la interpretació arbitrària d'índex estadístics arbitraris ara ens parlen de ser “socials”. A això m'agrada respondre: “socials, ciències socials. Això és el què ensenyen encara alguns professors en facultats de comunicació”.

“Internet” no és allò que hi ha dins de les pantalles. “Internet” és una part no física de la nostra vida. És l'àmbit digital de la realitat. No és pot tocar però hi és. Ben físiques són les repercussions de les nostres accions digitals. Per això poso sempre “Internet” entre cometes. Ho faig per què moltes persones creuen que “Internet” és allò que hi ha dins els ordinadors, tablets i mòbils quan allò que anomenem “Internet” en realitat és la dimensió digital de la nostra vida.

Ens passem el dia esquivant esquivant publicitat. La publicitat és una cosa que ens assalta mentre estem intentant fer una altra cosa. Si ens passem el dia escapant-nos dels anuncis, què li fa pensar al suposat “community manager” expert en “màrketing” que seguiré la seva pàgina de Facebook on només hi té anuncis? O que em miraré els vídeos que penja al seu canal de YouTube si són anuncis? La gent canvia de canal quan fan els anuncis i els salta quan estan a l'inici d'un vídeo a YouTube! Què fa pensar que voluntàriament es subscriuran al teu canal d'anuncis!?.

Molta gent que sap vendre m'ha dit que és més important saber escoltar el client que no pas prepar-se un bon “rotllo”. Cal saber escoltar. Els “social media” (xarxes socials) són un bon lloc per anar a escoltar. Hi és tothom.

Algú que entra en un lloc i comença a escalfar el cap a tothom amb què li comprin coses tira enrere la gent. "Què vèns avui?" li diran quan el vegin venir. Algú, en canvi, que passeja entre la gent escoltant-la, al cap d'un temps sabrà què anar a vendre a qui.

Malfieu del “Community Manager” amb llicència per SPAMejar. Algú que bombardeja els teus clients o amics amb anuncis teus els està molestant en nom teu. Les xarxes socials no són un espai de venda directa. Són un espai per escoltar i dialogar.  Enfoqueu "Internet" com la dimensió digital del vostre negoci i no com una cosa que passa "allà".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada